søndag den 26. december 2010

Ihhh, jeg har haft så travlt med julen at jeg helt har glemt at fortælle om den sidste dag på kurset......altså før juleferien.
Vi havde foredrag om hvordan man skal opføre sig til en jobsamtale.
Allerførst er det rigtig godt at vide noget om virksomheden. Det kan man gøre ved at gå ind på deres hjemmeside. Så kan man lave en liste med spørgsmål man vil stille. Det viser, at man er meget interesseret i virksomheden.
Så skal man forsøge at skabe en relation. Altså........hvis der f.eks. hænger en plakat med fodbold, eller fisk eller så`en, så kan man snakke om det.
Jeg har set rigtig mange steder hvor der hænger billeder af nøgne piger, men ved ikke rigtig om det er smart at tale om?
Så er der det med kropssprog. Man skal ihvertfald ikke sidde med korslagte arme - det kan arbejdsgivere ikke li´...... heller ikke hvis man sidder med spredte ben eller hænderne i nakken og så skal man huske at tage kasketten af.......altså hvis man har en.
Man skal gå med energiske skridt og håndtrykket må ikke være for slattent.
Mændene skal huske at trimme deres øjenbryn og fjerne hår fra næse og ører.
ØJ, hvor vi dog lærer meget.
Tænk, hvor meget der skal til for at få et job. Jeg kan altså godt forstå at hende Støjberg sender os på de hersens kurser. Ellers havde man jo ikke en chance.............vel?
Jeg er så glad for, at vores regering vil hjælpe os.

1 kommentar:

  1. Detder med de nøgne damer gir kegler, det jeg sikker på.snak og snak og du har jobbet, men den bedste er mændenes øjenbryns hår og dito i næsen, gad vide hvorfor de ikke må se dem, de vokser da ved gud ud igen såeeeee

    SvarSlet