søndag den 19. december 2010

I fredags havde vi foredrag igen. Altså...man behøves ikke de der foredrag hele tiden, men så skal man sidde og søge job hele dagen og det er jo ikke særlig spændende. Nej, så hellere foredrag,.... så går tiden hurtigere.
Foredraget var om kommunikation. Det er rigtig godt at vide noget om, når man skal til jobsamtale.
Vi lærte, at man skal sørge for, at modtageren modtager budskabet, opfatter budskabet og husker budskabet.
Så skal man osse stille "åbne" spørgsmål. Det er så´en noget, der viser at man er interesseret i den man snakker med. Hvis man stiller en masse "åbne" spørgsmål, når man er til jobsamtale, har man meget større chancer for at få jobbet.
Så snakkede han osse om det der med "elevatorsnak", men han foreslog at man gjorde det i brugsen. Vi har en Spar købmand i Gjern, men jeg ved ikke rigtig hvor mange arbejdsgivere, der kommer der,...... men det er da smart, når man nu ikke har elevatorer i Gjern.
Tilsidst fortalte han, at hos kvinder kører frontallappen 400.000 gange hurtigere end hos mænd.
Øj, jeg vidste ikke at jeg var SÅ dygtig.
Jeg kan ikke rigtig huske hvorfor han fortalte det, men det har garanteret noget med jobsøgning at gøre.
Gad vide hvormeget man bruger frontallappen, når man vasker gulv?

1 kommentar:

  1. Kære Rosa! hvor er du vidunderlig og din humor er skarp og grinagtig. jeg ligger hen over tastaturet og griner endnu over, de famøse elevatorer i ikke har i Gjern. Find dig en entrepenør, lad ham ansætte dig og så bygger i en elevator i Gjern, sådan lige midt i byen, hvad med tre etager, så har de små drenge noget at lave og I skal så reparere hvergang den går i stykker, så slipper du måske også for at vaske så meget gulv - jeg tænker på frontallappen-

    SvarSlet